YouTube zwiększy liczbę reklam pomiędzy piosenkami w celach marketingowych

Nie zdziwcie się zwiększoną liczbą reklam sprzętów czy usług w trakcie słuchania swojej najbardziej emocjonującej, żywiołowej lub przygnębiającej składanki. Wszystko po to, by… zachęcić ludzi do płacenia za nową platformę muzyczną: YouTube Remix.

YouTube zamierza zwiększyć liczbę reklam, które pojawią się pomiędzy utworami muzycznymi, by zachęcić użytkowników darmozjadów do płacenia za swoją muzyczną usługę streamingową, podobną w działaniu do Spotify, Tidala czy Apple Music.

Lyor Cohen*, który dołączył do YouTube w 2016 roku jako globalny dyrektor działu muzycznego, powiedział w wywiadzie dla Bloomberga (dużej agencji prasowej), że użytkownicy, którzy nie zamierzają płacić za YouTube Remix, nie będą zadowoleni, gdyż ich playlistę zagłuszać będzie reklama po każdej piosence. Nieoficjalnie pojawiają się też głosy, jakoby reklamy miały pojawiać się również w trakcie – to jednak nie jest pewne.

Lyor Cohen wypromował i pracował głównie z raperami, byli to m.in. Jay-Z, Kanye West, Roc-a-Fella, Wiz Khalifa. Oprócz tego w jego portfolio znajdują się: Bon Jovi, Mariah Carey, Ashanti, Nickelback, Slipknot, Sum 41, The Killers, Slayer, Bruno Mars. Więcej o nim można przeczytać na Wikipedii.

Cohen uważa, że taka strategiczna zmiana zakończy szum “niszczenia przemysłu muzycznego” wokół YouTube’a oraz podobnych platform. W końcu YouTube przez lata pozwalał użytkownikom na dodawanie piosenek z prawami autorskimi bez zwracania dochodów ich twórcom.

Cohen jest również pewien, że to przedsięwzięcie odniesie sukces. Nowa usługa (nazywana roboczo YouTube Remix) będzie oferowała utwory oraz playlisty na wyłączność. Niestety, nie znamy żadnych detali, włącznie z cenami czy premierą usługi.

Na podstawie: http://bgr.com/2018/03/21/youtube-music-streaming-service-paid-ads/

O autorze: Kunegard

KunegardJestem założycielem oraz redaktorem naczelnym Tuberia.pl. Interesuję się socjologią, automatyzacją, marketingiem sensorycznym, korelacjami międzyjęzykowymi, twórczością Jacka Londona oraz psychologią zwierząt. Poczucie humoru mam po tej kurce z avatara.
— — —
All we are is entertainment.