Roast in TAXI: czyli o co chodzi z TAXI Złotówa?

Daj się zwyzywać, a przejedziesz za złotówkę. Na czym polega Roast in TAXI?

TAXI Złotówa

TAXI Złotówa jest prywatną firmą taksówkarską w Szczecinie: porusza się nią jedynie żółta Škoda Superb 2010 z tablicą rejestracyjną ZS 311HF. Właścicielem firmy jest Szymon Wrzesień. Znakiem rozpoznawczym działalności jest to, że opłata startowa wynosi tylko złotówkę (według oświadczenia Radia Szczecin najniższa stawka w tym mieście wynosi 2,99 zł), a niektóre z przejazdów są streamowane na YouTube. Przedtem jednak kierowca o tym informuje, pyta również wprost o zgodę na upublicznianie wizerunku: gdy ktoś takowej nie wyrazi, widzimy przejazd od strony maski auta.

Czytając sekcję informacji na fanpage’u firmy:

TAXI Złotówa to Fanpage prywatnej firmy oferującej tanie, komfortowe i bezpieczne przewozy TAXI w Szczecinie z opłatą startową 1 zł

Usługi prowadzone przez Szymona Września od przełomu sierpnia/września 2017 roku są w pełni legalne: posiada on własną działalność gospodarczą oraz licencję na przewóz osób taksówką. Nie jest zrzeszony w żadnej korporacji[Źródło]. W jego firmie kursuje jedno auto (wymieniona na początku artykułu škoda), oferuje on całodobowe usługi, które określa jako bezpieczne. Co więcej, wymaga od klientów zapinania pasów – potrafi to również kontrolować.

Średnia ocena firmy w Google wynosi 4,8 przy 255 opiniach. Największa (i o wiele starsza) konkurencyjna firma ma ocenę zaledwie 2,3 przy 110 opiniach (stan na 12.05.2018).

Misją TAXI Złotówy jest wpłynięcie na “lobby taksówkarskie” i pokazanie, że nie wszystkie taksówki (popularnie nazywane też “złotówami”) okradają ludzi poprzez różne nieetyczne ruchy jak wydłużanie trasy, a nawet zmienianie taryfy bądź modyfikowanie taksometra.

We wrześniu 2017 roku firmowa škoda (jeżdżąca niespełna tydzień jako taksówka) została zdewastowana: jej opony przebito, a karoserię “ozdobiono” inwektywami napisanymi czerwonym sprayem. Zniszczenia postanowiono opublikować na Instagramie. Szymon Wrzesień podejrzewał, że był to ruch konkurencji. Po tym wydarzeniu postanowiono zmienić kolory srebrnego, wizualnie niezachęcającego pojazdu na ten żółty, jaki znamy obecnie.

Akt wandalizmu 04.09.2018

A post shared by TAXI Złotówa (@taxizlotowa) on

Roast in TAXI

11 maja 2018 r. TAXI Złotówa ogłosiło otworzenie nowej usługi w ramach swojej działalności: Roast in TAXI. Polega ona na tym, że klient może odbyć cały kurs za złotówkę pod warunkiem, że wysłucha opinii na swój temat przekazywanych za pomocą głosowych donejtów (czytanych przez automat, Ivonę), co słychać w całym aucie dzięki głośnikowi. Stream był prowadzony na YouTube z ograniczeniami wiekowymi (od 18 roku życia).

Zasady gry w Roast in TAXI można przeczytać na przyczepionej do bocznej szyby kartce. Wejście do auta oznacza zapoznanie się i wyrażenie zgody na cały roast. Gdy ktoś nie zgadza się na ujawnianie wizerunku, kamera jest odwracana, by pokazywała trasę.

Roast in TAXI nie jest stałym elementem podróży za pomocą Złotówa TAXI! Format jest tworzony nieregularnie, są to bardziej “jednorazowe akcje”. Co istotne, nie da się wtedy zamówić taksówki telefonicznie: okrąża ona szczecińskie ulice w poszukiwaniu klientów.

Kilka z mniej cenzuralnych głosowych donejtów, które pojawiły się w trakcie Roast in TAXI:

Uciekajcie. Ci, co jechali przed Wami, już mają wycinane organy. Jak tylko staniecie na światłach, to uciekajcie.

 

Proszę jak najszybciej wydostać się z auta, to nie jest prawdziwa taksówka. Ten psychopata porywa ludzi i wywozi ich do lasu, po czym katuje i opluwa ich na śmierć. Pozdrawiam

 

Frajerze, zdajesz sobie sprawę, że ten kurs będzie kosztował 50 zł? Na aucie pisze TAKI a nie TAXI, to cały haczyk. Wyskakuj z mamony patałachu

 

Pluję ci na matkę. STFU ci na ryj […].

Premiera Roast in TAXI

Do końca premierowego odcinka Roast in TAXI udało się osiągnąć cel donejtów: sprzęt do streamowania, jakim jest Huawei P20 Pro o wartości 3499 zł.

O autorze: Kunegard

KunegardJestem założycielem oraz redaktorem naczelnym Tuberia.pl. Interesuję się socjologią, automatyzacją, marketingiem sensorycznym, korelacjami międzyjęzykowymi, twórczością Jacka Londona oraz psychologią zwierząt. Poczucie humoru mam po tej kurce z avatara.
— — —
All we are is entertainment.