Klatex zebrała ponad 650 000 punktów w Klubie Rossmann w trzy dni… i postanowiła je usunąć

Przypominamy, że w promocji 1 punkt = 1 zł. Mają rozmach w tym Rossmannie…

Kim jest Klatex?

Klatex, znana też jako Klaudia Tarka, regularnie dostarcza nam porad na temat pielęgnacji włosów czy pędzli do makijażu, doradza również, jak powinna malować się nastolatka – nie tylko odświętnie. Zajmuje się też sprawdzaniem różnych kosmetyków. Od 1 stycznia 2017 roku (data założenia kanału) jej filmy obejrzano łącznie ponad 3 miliony razy. Jest obecna na Instagramie, Snapchacie oraz Facebooku. Prowadzi również stronę internetową – wirtualną kosmetyczkę, czyli jeden z największych w Polsce katalogów produktów, akcesoriów kosmetycznych oraz propozycji makijażu.

Punkty w Rossmannie

Pomiędzy 9 a 18 kwietnia trwa w Rossmannie promocja -55% na minimum 3 różne produkty do makijażu. Jak można się domyślić – klientów ogarnął szał zakupów, spotęgowany możliwością nabicia punktów w Klubie Rossmann “przy okazji”.

Każda wydana złotówka w sklepie to 1 punkt na karcie Rossmann, którą okazujemy ekspedientce przy kasie za pomocą aplikacji Rossmann. Punkty możemy rozmieniać na jednorazowe kody w ramach specjalnych akcji. Co istotne – pkt. 9 par. 1 regulaminu Klubu Rossmann jasno określa, że jeden uczestnik może posiadać jedną wirtualną kartę uczestnika.

652 453 punktów

5 kwietnia Klatex udostępniła screena swojej aplikacji Rossmann z widocznym kodem kreskowym. Chociaż Rossmann zastrzega, by z kodu korzystał tylko jego właściciel, tak naprawdę nie może nic zrobić z takim screeem, jeżeli kody kreskowe są przydzielone na stałe do konta i nie ulegają zmianom.

W wielu Rossmannach doświadczone różnymi sytuacjami ekspedientki weryfikują prawdziwość aplikacji poprzez przejeżdżanie paluchem po naszym telefonie.

Udostępniony screen otrzymał ponad 100 reakcji i około tylu komentarzy na Facebooku.

Ktoś zapyta: “po co korzystać z cudzego kodu i nabijać mu punkty?”. Posiadacze dużej ich ilości mogli liczyć na promocję -55% już tydzień wcześniej, czyli nie 9, a 3 kwietnia. Szersza gama produktów, brak kolejek w sklepach, dodatkowo wyliczone tuż po wypłacie pieniądze – wszystko to nabiera sensu.

Jako że było to jedynie zdjęcie, ofertowicze nie mogli sprawdzić stanu punktów na karcie Klatex, która ze zdziwieniem obserwowała ich wzrost. Po 3 dniach zapytała za pomocą swojego Instagrama, jaką liczbę punktów obstawiają jej fani. Kobieta w swoim ostatnim filmie na YouTube powiedziała, że największą liczbą, jaką podano, było 100 000.

652 453 złotych w 3 dni wydanych w Rossmannie. Klatex postanowiła coś z tym zrobić i… poprosiła Rossmanna o usunięcie punktów ze swojego konta. Wiedziała, że udostępniając zrzut ekranu, łamie regulamin promocji – przy okazji chciała pokazać Rossmannowi wady jego oprogramowania.

Klaudia nalega, by po tej sytuacji nie przyszło nikomu do głowy robienie złego marketingu Rossmannowi. Wszystko to działo się za jej zgodą, z jej świadomością.

Filmy związane z produktami zakupionymi
przez Klatex w tej promocji

O autorze: Kunegard

KunegardJestem założycielem oraz redaktorem naczelnym Tuberia.pl. Interesuję się socjologią, automatyzacją, marketingiem sensorycznym, korelacjami międzyjęzykowymi, twórczością Jacka Londona oraz psychologią zwierząt. Poczucie humoru mam po tej kurce z avatara.
— — —
All we are is entertainment.