Jogobella i fala parodii na Musical.ly – czy to łamanie praw autorskich?

Jogobella to znana marka jogurtów, której reklamy są charakterystyczne, a melodia w nich zawarta wpada w ucho. Nic więc dziwnego, że pojawia się coraz więcej parodii znanego dżingla.

Chyba nie ma osoby, której o uszy nie obiła się melodia z reklamy jogurtów Jogobella.

Jogurty te mogą mieć swoich fanów i przeciwników, jednak od  pewnego czasu wzrost tych drugich jest niepokojący. Sprawa zainteresowała producentów Jogobelli, czyli Zott Polska.

Firma sprawdza, czy parodie, które masowo pojawiają się w aplikacji Musical.ly oraz na YouTube, nie łamią ich praw autorskich oraz czy nie wpływają na pogorszenie wizerunku Jogobelli.

Warto zauważyć, że użytkownikami aplikacji Musical.ly są głównie nieletnie dzieci w okolicach 7-12 lat. Parodie, które pojawiają się na YouTube, mają znacznie szersze grono odbiorców, bez problemu można znaleźć przekierowanie do nich, oglądając oryginalną reklamę.

Chociaż sprawa nie wygląda najlepiej i można się obawiać, że wpłynie niezbyt dobrze na wizerunek firmy, to specjaliści są spokojni. Nie dochodzi do łamania praw autorskich. Dzieci w swoich przeróbkach powtarzają wielokrotnie te same sformułowania, a ich “dzieła” są zamknięte w aplikacji Musical.ly. O to firma Zott Polska raczej się nie martwi, gdyż dzieci – jak to dzieci – nie są docelową grupą odbiorców tego produktu. Firma będzie jednak przyglądać się całej sprawie i zareaguje, gdy zachowania osób parodiujących staną się zbyt agresywne.

Jednak czy skupianie się na Musical.ly zamiast na YouTube ma sens? Wszyscy znamy siłę Internetu. Nie pozostaje nam nic innego, tylko obserwować rozwój sytuacji.

Na podstawie: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/parodie-piosenki-jogobelli-w-internecie-i-aplikacji-musically

O autorze: Varmy

VarmyCześć, jestem Varmy i klikam sobie w komputer. Lubię heherbatę, moje szczury i gry komputerowe. Na co dzień pilna studentka politechniki.
Wpadnij na mój fb: www.fb.com/varmynyaan