Despacito bije kolejny rekord wyświetleń na YouTube

Pod koniec 2014 roku Gangnam Style osiągnął liczbę wyświetleń równą granicy 32-bitowego zakresu: 2 147 483 647. Wynik ten obecnie już ponad dwukrotnie przebiło opublikowane 12 stycznia 2017 roku Despacito.

Despacito Luisa Fonsiego nie ma sobie równych. Pół roku po publikacji, w sierpniu 2017 roku, klip na YouTube obejrzano 3 miliardy razy. Natomiast 16 miesięcy po premierze liczba ta wynosi już 5 miliardów. To kolejny olbrzymi rekord na YouTube, którego przebicie nie będzie łatwe.

Od tamtej pory teledysk zyskuje ponad 3 miliony wyświetleń dziennie.


Dlaczego wspomniałem o 32- i 64-bitowym systemie liczbowym? Maksymalną liczbową granicą tego drugiego jest 9 223 372 036 854 775 807, innymi słowy: ponad 9 trylionów. Jeżeli Despacito zachowałoby tendencję wzrostową w postaci swoich ponad 3 milionów wyświetleń łącznie, przebiłoby granicę tego zakresu za ponad… 8 540 159 293 lat. Stałoby się wtedy prawdziwym międzygalaktycznym hitem muzycznym ludzkości.

Jeżeli klip trwa 281 sekund, ile czasu ludzkość spędziła na oglądaniu Despacito?

Obliczenia dla 5 001 375 195 wyświetleń. Zakładamy, że jedno wyświetlenie oznacza, że klip został obejrzany od początku do końca.

  • 1 405 386 429 795 sekund, czyli
  • 23 423 107 163 minut 15 sekund, czyli
  • 390 385 119 godzin 38 minut 15 sekund, czyli
  • 16 266 046 dni 15 godzin 38 minut 15 sekund, czyli
  • 542 201 miesięcy 16 dni 15 godzin 38 minut 15 sekund, czyli
  • 45 183 lat 5 miesięcy 16 dni 15 godzin 38 minut 15 sekund

Niestety, nie ustaliliśmy jeszcze, ile w tym czasie można byłoby napełnić basenów olimpijskich. Zakładając jednak, że napełnienie jednego trwa…

Jak na razie pozostajemy jednak przy 5 miliardach wyświetleń.

Dobijemy do 6 miliardów?

Na podstawie: https://www.forbes.com/sites/hughmcintyre/2018/04/04/despacito-has-just-become-the-first-video-to-reach-5-billion-views-on-youtube/#537e4ea4b216

O autorze: Kunegard

KunegardJestem założycielem oraz redaktorem naczelnym Tuberia.pl. Interesuję się socjologią, automatyzacją, marketingiem sensorycznym, korelacjami międzyjęzykowymi, twórczością Jacka Londona oraz psychologią zwierząt. Poczucie humoru mam po tej kurce z avatara.
— — —
All we are is entertainment.